lördag 28 februari 2009

Heey!

Idag hände en rolig grej. Jag ska få komma på arbetsinterjvu! Till ett extrajobb på ett stort, opersonligt café som tar sjuka överpriser och betalar skitlöner, så det var inte det som var det roliga, utan det här:

Jag är svårt bakfull och ligger i sängen och mysbakisfiser. Telefonen ringer, jag slänger en blodsprängd blick på displayen. "Privée" står det, alltså är det syrran, vilken av någon anledning har osynligt nummer. Hon och jag ska gå och se en film i morn så jag tänkte att hon vill väl fråga nåt om det. Bestämmer mig för att busa lite. Skrovlar till rösten å det grövsta och svarar men varulvsröst: "hallåååååååå........?" Varpå en pigg och ljus röst svarar "Ja Hej jag heter X, jag ringer från café X, vi har ju fått in ditt cv och undrar om du kan komma på arbetsintervju på måndag?" och efter en liten paus: "du kanske trodde det var en annan som ringde?"

HA HA HA grymt kul var det. Inte just då, men så här i efterhand.

Inga kommentarer: