torsdag 12 november 2009

Musikern och jag

Jag tänkte gifta mig med Joel Alme. Eller ok, Daniel Gilbert funkar också.

Och jag, ensamma poptjejen ba: Åh, precis en sån kille jag vill ha. Jag kan sitta i timmar och lyssna på ditt plinkande på din gitarr med en flaska rött framför oss vid ett shabby chict köksbord i din etta i gbg/sthlm och sedan kan vi ha patriarkalt sex och du får komma över mina toppiga abylbleka bröst och gärna göra så att jag utbrister "mon dieu" och sedan kokar du rött orientaliskt kanel te och vi sitter i fönstret och tar en cigarett.

Jag tror jag skulle bli lycklig.

Hämningslöst snott härifrån:
"Och alla ensamma popkillar ba: "Åh en sån tjej vill jag ha. Vi kan lyssna på Morrissey under hennes hemmasydda lakan och sedan kan vi ha lagom experimentellt sex där jag får komma över hennes toppiga albylbleka bröst så att hon stönar på franska och sedan kan hon koka vaniljte och berätta om sin akvarellkurs"."

4 kommentarer:

R sa...

Hoho. Ska man ha patriarkalt sex med någon är Joel Alme ta mig tusan kandidat nummer ett, två och tre. Minst.

Anna Tholl sa...

Ha ha!

Själv ska jag gifta mig med en stabil nörd. Typ han i "Mitt i naturen". Verkar va stabil kille! Mam och pap skulle gråta av lycka istället för alla anemiska veganpojkar med häng på jeansen jag dragit hem hittills.

R sa...

Ja, klart stabil! Naturvetare är att föredra rent generellt, tror jag. Vilka klippor. Man behöver inte ens slåss över skivsamlingen eller oroa sig för hundra miljoner gemensamma bekanta. Så himla praktiskt.

Kerstin sa...

Oh, myyyy...bildgooglade just lite alme och blev typ kåt...och sen bildgooglade jag "mitt i naturen programledare" och fann en ganska söt långhårig blond, skäggig pojke. Ja just pojke. Jag har fått för mig att ALME har skitmycket MAN i sig, att det är därför man faller för honom. Liksom tänk hans brunlockiga hår, hans djupa raspiga röst och så är han lång och har en lagomt manlig kroppsbyggnad *målar in mig själv i ett hörn*. Jag älskar män-män. Iaf om de är som joel alme.

Visste ni att: "Joel har spelat Juniorhockey för Frölunda HC där han vann SM-Guld för B-juniorer när han var 17 år. När han la av med hockey lämnade han över sina benskydd till New York Rangers målvakt, då också spelandes för Frölunda HC, Henrik Lundqvist" (från wiki!).

Visa mig en rolig och snygg naturvetare och jag ligger med honom! (obs, jag gillar nördar, nörder i är ett plus!)